Akvaariotarvikkeet.fi-verkkokaupan tilausohjeet:

Akvaariotarvikkeet.fi on suomalainen verkkokauppa, joka keskittyy akvaarioissa ja terraarioissa tarvittavaan tekniikkaan, hoitovälineisiin, materiaaleihin ja tarvikkeisiin. Kauppa ei toistaiseksi myy eläimiä eikä toimi yleisölle avoinna olevana myymälänä. Verkkokaupasta tilattavissa oleva tuotevalikoima on valmiina varastossa Helsingissä ja toimitettavissa heti.

Akvaariotarvikkeet.fi-verkkokaupasta voi ostaa tuotteita tilaamalla ne kaupan tilausjärjestelmän kautta.

Verkkokauppa käyttää suojattua https-yhteyttä. Yleisen digiturvallisuuden takia tilaaminen on kuitenkin toistaiseksi mahdollista vain rekisteröityneille asiakkaille.

Tilaukset toimitetaan Postin välityksellä, mikä edellyttää matkapuhelinnumeron ja email-osoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

Maksutapana on ennakkomaksu, joka maksetaan tilauksen tekemisen yhteydessä. Käytössä ovat tavanomaiset suomalaiset verkkomaksut (Visma) ja Paypal.

Julkiset organiasaatiot voivat halutessaan tilata myös laskulla. Koska lasku ei ole oletusarvoisesti maksuvaihtoehtona verkkokaupassa, tilauksesta tulee sopia erikseen.

Akvaariotarvikkeet.fi on ensisijaisesti verkkokauppa, mutta tilaus on mahdollista myös noutaa sopimuksen mukaan yhtiön varastolta Helsingistä. (Kyseessä on varasto, ei myymälätila jossa tuotteet olisivat esillä, joten yleisölle avointa liikettä ei toistaiseksi ole).

Rekisteröityminen asiakkaaksi:

Sähköpostiosoite vapaavalintainen käyttäjätunnus syötetään kenttiin ja klikataan”Rekisteröidy”-painiketta.

Annettuun sähköpostiosoitteeseen lähetetään linkki, jolla tilille asetetaan SALASANA.

Verkkokaupan puolella pääsee jatkamaan osoitetietojen yms. täyttämistä, mutta kun tililtä kirjaudutaan ulos, uusi kirjautuminen edellyttää salasanaa. Salasanan pystyy asettamaan ainoastaan sähköpostiin tulleen linkin kautta.

HUOM! Asiakatietojen ”Näyttönimi” ei ole sama asia kuin käyttäjätunnus. Näyttönimeä käytetään sivustolle tehtävissä kommenteissa (tuotearvioissa) jotka ovat näkyvissä yleisölle.

Näyttönimi on vaihdettavissa, samoin salasana ja sähköpostiosoite, mutta käyttäjätunnus on pysyvä. Käyttäjätunnuksen asemasta sisäänkirjautumisessa voidaan käyttää myös rekisteröitymisessä käytettyä sähköpostiosoitetta.

Tilauksen toimittaminen:

Akvaariotarvikkeet.fi-verkkokauppa pyrkii olemaan kustannustehokas. Tämä näkyy tuotevalikoimassa ja toimitusnopeudessa.

Verkkokaupan tuotevalikoima koostuu tuotteista, jotka ovat valmiina yhtiön omassa varastossa Helsingissä ja toimitettavissa välittömästi. Eli käytännössä tuote, jonka verkkokauppa ilmoittaa olevan “varastossa” on periaatteessa siis lähetettävissä “heti”.

Tilaukset käsitellään ja lähetetään kuitenkin normaalisti suurempina erinä muutaman päivän välein. Tämä aiheuttaa tilauksen käsittelyyn ja toimittamiseen viiveen ja keskimäärin tilauksen saapuminen tilaajalle kestää vähintään muutamia päiviä, käytännössä yleensä noin viikon.

Mikäli tilauksessa on tuote, joka verkkokaupassa olleen saldovirheen takia on loppunut, siitä ilmoitetaan asiakkaalle kun asia on huomattu. Puuttuvaa tuotetta ei oletusarvoisesti korvata toisella, ellei kyseessä ole saman mallin uudempi versio. Puuttuvaa tuotetta ei lähtökohtaisesti jäädä odottamaan, ellei uusi toimitus ole vahvistetusti saapumassa noin viikon sisällä.

Tilaustuotteet:

Osa verkkokaupassa olevista tuotteista ei ole saatavilla suoraan varastosta, vaan ne tilataan tavarantoimittajalta kysynnän perusteella. Kun näiden “ei-varastossa”-tuotteiden ENNAKKOtilaaminen on mahdollista, verkkokaupan etusivulla ilmoitetaan seuraavan toimituserän saapumisaika. Tyypillisesti aika on maksimissaan noin kolme viikkoa. Ennakkotilausmahdollisuus on kuitenkin poikkeus ja koskee lähinnä suuri tuotteita kuten lasiterraarioita ja akvaarioita.

Toimitustapa:

Toimitustapa on lähetys Postin (/ Matkahuollon / vastaavan rahdinkuljettajan) kautta tai nouto Helsingin varastolta.

Suurin osa verkkokaupassa olevista tuotteista voidaan toimittaa pakettiautomaatteihin. Postin järjestelmä on integroitu verkkokauppaan, jolloin pakettiautomaatti on valittavissa tilausta tehtäessä.

Tuotteet, jotka ovat liian suuria pakettiautomaattiin toimitetaan toimitusosoitteen perusteella lähimpään sopivaan noutopisteeseen (Rahtina toimitettava suurikokoinen tuote toimitetaan tilaajan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen, tämä koskaa käytännössä suuria akvaarioita ja lasiterraarioita).

Posti ilmoittaa paketin saapumisesta tekstiviestillä ja / tai sähköpostilla.

Toimituskulut perustuvat tilauksen painoon. Rajoituksena on, että paketin kokonaispainon tulee olla alle 25kg.

Kun tuotteiden yhteispaino on alle 24,2kg, ne voidaan lähettää yhdessä paketissa.

Jos tuotteiden paino ylittää 24,2kg, se on jaettava kahteen (tai useampaan) pakettiin, jolloin jokaisen paketin paino alittaa 25kg.

Painorajoitteen takia lähetyskulut eivät ole täysin lineaariset, vaan jokaisen 24,2kg ylityksen jälkeen kustannukset nousevat aina yhdellä paketin perusmaksulla.

Suuret tuotteet:

Kun kyse on yli 95cm pituisista tuotteista, tilaukseen lisätään suurikokoisen (yli 100cm) lähetyksen lisämaksu.

HUOM! Suurikokoista tuotetta ei voida lähettää pakettiautomaattiin, vaan se toimitetaan toimitusosoitteen perusteella lähimpään postin noutopisteeseen.

Ilmainen toimitus:

Suurempien tilausten osalta toimituskuluja kompensoidaan kahdella toimituskulujen alennustasolla.

Mikäli tilauksen (arvonlisäverollinen) arvo ylittää 250,00EUR, toimituskulu on kiinteä 7,50EUR.

Mikäli tilauksen arvo ylittää 450,00EUR, toimitus on ilmainen eli 0,00EUR.

Näissä molemmissa on kuitenkin rajoitteena, että tilauksen paino ei saa ylittää 24,2kg.

Noudot varastolta:

Tilausvahvistus:

Kun tilausprosessi on saatettu loppuun, järjestelmä lähettää tilausvahvistuksen asiakastiedoissa olevaan sähköpostiosoitteeseen. Tilaus on myös tarkistettavissa asiakastililtä, mistä sen voi tallentaa .pdf-muotoisena.

Tilausvahvistuksessa on eriteltynä alv suomalaisen kaavan mukaisesti.

Mikäli tilausprosessin päättämisessä on ollut ongelma, tarkistakaa onko tilaus näkyvissä asiakastilillä tehtynä tilauksena vai edelleen ostoskorissa olevana keskeneräisenä tilauksena.

Jos tilaus ei ole näkyvissä asiakastilillä valmiina tilauksena mutta maksutapahtuma on onnistunut (tämän voi todeta tilitiedoista), tämä tarkoittaa sitä että maksuvälittäjän vahvistuskirjaus maksupalvelusta takaisin verkkokauppaan on epäonnistunut yhteydessä olleen katkon takia. Tällöin tilaus on rekisteröitynyt maksupalvelun lokitietoihin, mistä se voidaan noutaa manuaalisesti. Epäonnistuneesta verkkokauppaan paluusta ei häiriön tyypistä riippuen välttämättä saada automaattisesti tietoa maksupalvelun kautta, joten mikäli havaitsee ongelman tilausprosessissa, siitä on hyvä ilmoittaa yhteyssähköpostiin.

PALAUTUKSET:

Akvaariotarvikkeet.fi ei tarjoa ilmaista palautusta. Mikäli tilaus tai osa tuotteista palautetaan, palauttajan on maksettava kuljetus palautuspakettia lähetettäessä.

Scroll to Top